گوگل مپ یکی از برنامه های جالب و کاربردی است که گوگل در سال ۲۰۰۵ معرفی نمود. اپلیکیشن گوگل مپ حاصل یک سری دست آورد های جمع آوری شده در طی سال ها از تصاویر ماهواره ای، میلیون ها نقاط مورد علاقه، نمای خیابان ها، جهت یابی گام به گام، شرایط ترافیک، حمل و نقل عمومی و امکانات دیگر می باشد.

نقشه ی گوگل یا گوگل مپ امروزه دارای بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال است. تعداد بالای کاربران، گوگل مپ را به محبوب ترین اپلیکیشن جهت یابی بدل ساخته است. میلیون ها نفر از ما روزانه برای یافتن مسیرهای جدید از برنامه ی گوگل مپ استفاده می نماییم. از آنجاییکه گوگل مپ محبوب از امکانات متعددی برخوردار است، در این مطلب قصد داریم ویژگی ها و کاربردهای این اپلیکیشن را در اختیارتان قرار دهیم. دفعه ی دیگر که برای سفر به جاده زدید می توانید از راهنمایی های سفرمی استفاده نمایید. با ما همراه باشید.

  1. محل زندگی و کارتان را در گوگل مپ ذخیره کنید

قدم اول ذخیره ی آدرس محل زندگی و کارتان در گوگل مپ است. ابتدا وارد برنامه شوید و منو را باز کنید. در گوشه ی سمت چپ قسمت بالا سه خط قابل مشاهده است که باید مکان را در آن وارد کنید. برای منزل و محل کار ورودی قرار داده شده است که آدرس را در آنجا باید تایپ کنید. همچنین می توانید رستوران های نزدیک محل کار در این قسمت جستجو کنید.

  1. راهنمای صوتی گوگل مپ

اغلب کاربران گوگل مپ می دانند که یکی از ویژگی های جهت یابی این اپلیکیشن راهنمای صوتی است. اما آیا می دانید که برای شروع استفاده از راهنمای صوتی می توانید از یک میانبر عالی بهره مند گردید؟ به این ترتیب می توانید مقصدتان را جستجو کنید و یا اینکه آن را روی نقشه لمس نمایید؛ سپس دکمه ی جهت یابی آبی رنگ در سمت راست پایین صفحه را لمس و نگاه دارید، گوگل مپ بهترین مسیر را برایتان انتخاب خواهد کرد و مستقیم به حالت جهت یابی در خواهد آمد. اگر می خواهید مسیرتان را تغییر دهید یا وسیله ی حمل و نقل را عوض کنید، باید فقط یک مرتبه آن را لمس کنید تا تغییرات اعمال شود و مجدد آغاز نمایید.

  1. نمای خیابان

اگر می خواهید تصویر موقعیت مکانی خود را ببینید، نیازمند نمای خیابان (Street View) هستید. نقشه را لمس و نگاه دارید تا یک پین روی موقعیت انتخاب شده ایجاد شود، سپس روی دکمه ی Dropped Pin یا آدرس بزنید تا اطلاعات را بالا بیاورد. باید تصویر موقعیت مکانی را در نزدیکی دکمه ی صفحه ی اصلی مشاهده کنید. همچنین می توانید نمای خیابان را از گزینه ی اشتراک گذاری (share) در منو (که بالای صفحه و گوشه ی سمت راست است)، به اشتراک بگذارید.

  1. نحوه ی بزرگ نمایی در گوگل مپ

اغلب کاربران عادت کرده اند برای بزرگ نمایی و کوچک نمایی از علامت + و – روی نقشه ی گوگل و یا اینکه از دو انگشت خود استفاده نمایند. اما باید بگوییم در گوگل مپ با استفاده از یک دست هم می توانید زوم کنید. با زدن دو ضربه روی صفحه ی گوشی می توانید تا حدی زوم کنید.

  1. استفاده از گوگل مپ به صورت آفلاین

اغلب کاربران گوگل مپ اتفاق نظر دارند که یکی از ضعف های اصلی این نرم افزار استفاده ی آنلاین است. در واقع برای استفاده از نقشه ی گوگل حتما باید به اینترنت متصل باشید و در غیر اینصورت امکان مسیریابی فراهم نخواهد بود. حال اگر در موقعیتی قرار بگیرید که اتصال به اینترنت امکان پذیر نباشد و نیازمند مسیریابی باشید، چه کاری باید انجام دهید؟

برای حل این ضعف گوگل مپ امکان استفاده ی آفلاین را فراهم نموده است. در حقیقت ابتدا باید نقشه را دانلود کنید و با کمی برنامه ریزی نقشه را به صورت آفلاین استفاده نمایید. به این صورت که مقصد مورد نظرتان را جستجو، انتخاب و سپس دانلود نمایید. اگر مقصد شما یک کشور دیگر است، باید شهر و منطقه ی مورد نظرتان را مشخص کنید، آن را دانلود کنید و در گوشی خود ذخیره نمایید. نقشه ی ذخیره شده در منو قرار می گیرد و در زمان لازم می توانید بدون اتصال به اینترنت از آن استفاده کنید.

اما با این وجود کاربرد نقشه ی آفلاین بسیار محدود است و همچنین فضای زیادی از حافظه ی گوشی را اشغال می نماید. لازم به ذکر است از آنجایی که گوگل مپ همیشه در حال به روز رسانی و تغییر است، این نقشه های دانلود شده پس از یک ماه منقضی می شوند.

 

11 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید